In deze intake ga je aan de slag met het beantwoorden van vragen zodat we de branding goed gaan neerzetten. Door het doorlopen van verschillende fases, krijgen wij een goed beeld van welke richting we uit moeten. De branding en strategie vastleggen is voor veel ondernemers een uitdaging. Voordat we samen in deze onderneming duiken, is het goed even stil te staan bij het belang van branding. Neem rustig de tijd om hem in te vullen, tijdens ons gesprek doorlopen we samen de vragen en bespreken we je wensen.
Vul hier eerst je gegevens in.
Jij bent een belangrijke bouwsteen voor de identiteit van de onderneming. We gaan jouw merkvisie achterhalen. Een sterke merkvisie: is toekomstgericht (visualiseer je droom, waar zie jij je onderneming over 5 jaar?), inspireert (gebruik krachtige woorden en vermijd generieke woorden zonder inhoud. Wees dus uniek en onderscheidend.), is ambitieus (denk groots), is realistisch en past bij de ondernemer.
Merkvisie brainstorm:
Wie ben je/ of wat voor type ben je?
Welke producten of diensten lever je?
Welke problemen kun je goed oplossen? Of wat kun je goed?
Wat is je passie, wat vind je leuk om te doen, waar gaat je hart sneller van kloppen?
Wat maakt jou bijzonder/uniek?
Welke waarden vind je belangrijk?
Je doelgroep bepalen voor je bedrijf is belangrijk en nog belangrijker: weten waarom ze zaken met je doen. Probeer te achterhalen wie je doelgroep is, welke interesses en behoeftes ze hebben en welke levensstijl. Praten met je doelgroep is belangrijk. Probeer te achterhalen waar ze naar zoeken zodat jij je aanbod beter kan laten aansluiten.
Wie is je ideale klant? (welke klanten wil jij met je onderneming gaan aanspreken?)
Welke lifestyle hebben zij?
Hoe ziet een dag er in het leven uit van deze doelgroep?
Waar heeft deze doelgroep behoefte aan m.b.t. jouw product of dienst?
Waarom zou deze doelgroep voor jouw product of dienst kiezen? Wat levert het voor ze op?
Wat bereikt deze doelgroep door het kopen van jouw product of dienst? Dit zit vooral op het emotionele vlak, dus welke diepere emotionele behoefte vervul je voor je doelgroep?
Wat is het uiteindelijke resultaat voor deze doelgroep?
Wat is de belofte van jouw onderneming voor je doelgroep?
Welke merken vinden zij aantrekkelijk?
Hoe past jouw merk in dit plaatje?
Wat is het gemiddelde budget van deze doelgroep?
Extra aanvullingen
Wanneer er voldoende inzicht is in de doelgroep gaan we door met de volgende stap, namelijk de ontwerpstijl. Een duidelijk beeld creëren dat bij jou en je merk past en ook je doelgroep aanspreekt, is één van de belangrijkste
dingen die je kunt doen om visueel een heldere focus te creëren.
Schrijf hier de woorden op die de look en feel verwoorden van de onderneming (minimaal 3 maximaal 8)
Welke kleuren spreken je het meeste aan? (Deze kleuren kun je ook pinnen in ons gezamenlijk Pinterest bord)
Heb je een voorkeur voor een bepaalde typografie?
Wat vind je niet mooi? (Denk aan kleuren, lettertypen, vormen etc)
Ik stel op de volgende pagina’s enkele vragen om goed beeld te krijgen van je wensen voor je nieuwe website. Wellicht zijn sommige vragen moeilijk te beantwoorden, laat deze dan open dan zullen we ze in ons volgende gesprek samen bespreken.
Wat is het doel van de nieuwe website?
Wat wil je dat een bezoeker doet op je website?
Vanuit het oogpunt van de doelgroep, wat willen zij zien als ze op jouw website rondsurfen? Wat is hierin belangrijk?
Waar moet je website aan voldoen? Welke content laat je straks op je website zien?
Wat wil je graag uitstralen met je nieuwe website?
Heb je al eigen beeldmateriaal en teksten voor de website?
Geef drie voorbeelden van websites die je aanspreken en geef aan waarom.
Welke functionaliteiten wens je zeker te hebben op je website
Welke content wil je laten zien op de homepage?
Welke content wil je laten zien op de over pagina?
Heb je al een logische structuur voor het menu in je hoofd?
Welke diensten ga je aanbieden? Bij meerdere: wil je hier aparte categorieen van hebben in het dropdown menu?
Wil je social media links op je website en zo ja welke?
Je bent klaar! Mocht je nog iets willen aanpassen kun je altijd terug, en anders klik je op verzenden zodat ik de vragenlijst in mijn mail ontvang. Geen zorgen als je vragen open hebt gelaten, deze bespreken we dan later samen.
Verzenden