Brandingtraject voor interieurontwerpers

Branding traject voor interieur ontwerpers

Als jij een interieurontwerp bedenkt, besteedt je zorg en aandacht aan elk detail. Door een visuele merkidentiteit die net zo mooi is als jouw projecten, neemt je ideale klant je sneller serieus en zegt sneller JA tegen je. Daarnaast hoef je geen tijd meer te verliezen aan het nadenken over hoe je bedrijf promoot. Je merk staat als een huis.

Je bedrijf bestaat alweer even en het loopt goed. Je krijgt steeds meer klanten, maar als ze om je website of visitekaartje vragen schaam je je een beetje. Deze passen niet meer bij wat je zou willen uitstralen.

Het is elke keer weer een struggle om te bepalen wat je  wil delen, want het ziet er gewoon niet uit zoals je het zou willen. Qua kleuren en lay-out is het geen geheel, en qua foto’s ook niet. Dat wekt geen vertrouwen bij een potentiële klant.

Je weet dat je door te investeren verder gaat komen, maar je ziet er tegenop om bij allerlei partijen offertes op te vragen. Je laat het liever in één keer goed doen.

Branding voor Studio Casco

Wat levert dit traject je op?

Als je klaar bent met dit traject, ademt alles wat jij als bedrijf naar buiten brengt een geheel uit. Alles past naadloos bij elkaar en bij jou. En dat is precies de aantrekkingskracht. Mensen voelen overal dat jouw branding klopt en dat geeft vertrouwen.

Als jij zo’n mooi geheel neerzet in jouw huisstijl, dan kun je dat ook in een interieur.

In dit brandingtraject duiken we niet alleen in jouw merk, maar ook in jou als persoon. We gaan helemaal terug naar de basis, wie ben jij en waar wil je heen?

Zo werken we samen

Eerste maand
Fundering
We beginnen met een brandingworkshop om jouw doelen, identiteit en doelgroep helder in kaart te brengen, zodat je merk stevig staat voor de volgende stappen. Op basis daarvan maken we een plan dat de basis vormt voor een huisstijl waar je lang mee doet.
Eerste maand
Tweede maand
Opbouw
Mijn team en ik werken aan de huisstijl, met de grafische elementen die je merk gaan versterken. Je wordt bij elke stap van het proces betrokken, zodat je feedback kunt geven en we samen een visuele identiteit creëren die écht jij is.
Tweede maand
Derde maand
Inrichting
We houden een tweede brandingworkshop, deze keer gericht op sociale media en strategie, zodat je weet hoe je jouw nieuwe merk consistent online kunt presenteren. Daarnaast starten we met de eerste ontwerpen van je website in de nieuwe huisstijl.
Derde maand
Vierde maand
Styling
De ontwikkeling van je website gaat verder, waarbij jouw input en onze visuele elementen samenkomen. Ook bereiden we de fotoshoot in Rhee voor, waarbij we bepalen hoe we de interieurfoto’s en brandingfoto’s van jou aan laten sluiten op je branding.
Vierde maand
Vijfde maand
Afwerking
Het is tijd voor de fotoshoot! We leggen je interieurproject en jou als ontwerper professioneel vast, zodat je een beeldbank hebt voor je website en sociale media. Ondertussen worden de puntjes op de i gezet voor de website.
Vijfde maand
Zesde maand
Oplevering
Dit is het moment waarop alles samenkomt: jouw website gaat live in een feestelijk moment, je merkidentiteit staat als een huis en je hebt de kennis en het vertrouwen om zelf verder te bouwen aan je branding én je site door het brand book.
Zesde maand

Waarom duurt het traject 6 maanden?

1. Wij focussen ons op een lange termijn visie. Je hoeft niet over twee jaar weer iets nieuws te laten ontwerpen, omdat het snel is neergezet en toch niet zo goed bij je past. Daarnaast zorgen we dat je jouw nieuwe branding echt gaat begrijpen zodat je deze zonder problemen kunt toepassen.

2. Het is een proces, waarbij elke maand in het teken van 1 onderdeel staat. Een proces kost tijd en aandacht, en daarnaast heb je ook een bedrijf te runnen. We gaan dus niet haasten. We werken intensief met elkaar samen waarbij jij veel invloed hebt op de uitkomst.

3. We hebben diverse correctierondes waardoor we samen naar de beste uitkomst toe groeien.

Wat zit inbegrepen?*

Huisstijl: Logo + variatie, kleuren, typografie, patroon, 1 ontwerp naar keuze en een brand book, waarmee je verder kunt bouwen aan je merk.

Branding workshop 1: Focus op mindset, visuele stijl, doelgroep en merkstrategie.

Branding workshop 2: Sociale media strategie en handvatten voor consistente zichtbaarheid.

Professionele fotoshoots: Interieurfotografie van een afgerond project en brandingfotografie van jou.

Website: In lijn met de huisstijl. Exclusief tekst, licentie en onderhoud, inclusief hulpvideo’s.

*onder voorbehoud, een offerte is leidend

Dit leverde het brandingtraject Annette op

Annette Kramer is het gezicht achter Weerd Binnenhuisadvies. Ze ontwerpt voornamelijk interieurs voor particulieren en is gespecialiseerd in keukens en badkamers. Ze vertelt hoe ze het huisstijl traject met ons heeft ervaren en wat het haar opleverde.

“Ik wilde de volgende stap zetten met mijn bedrijf en daar hoorde een professionelere website bij. Ik was van mening dat mijn toenmalige website niet overeen kwam met wat ik kan en wat ik wil laten zien. En ik werd niet gevonden via mijn site.”

Wanneer is dit traject geschikt voor jou?

Ik kijk ernaar uit om je te leren kennen