“Kun je ons ook wat foto’s sturen?”

Als interieurfotograaf hoor ik deze vraag vaak: "Wat een prachtige foto's! Mogen wij als keukenzaak/schilder/woonwinkel er ook een paar gebruiken voor onze socials? Ons product staat er zo mooi op."

Het is geen gekke vraag. Je werkt samen aan een mooi interieurproject, iedereen levert z’n eigen vakmanschap en nu worden er professionele interieurfoto’s gemaakt die iedereen graag wil gebruiken. Maar het gebeurt regelmatig dat de fotoreportage een beetje voelt als een gratis buffet. Iedereen pakt een bordje, schept wat op en loopt fluitend weg.

Terwijl dat gerecht (die mooie interieurfoto) met veel zorg door ons samen is bereid.
Jij bedenkt het menu, stelt alles samen met je klant, kiest de juiste ingrediënten en huurt mij in als vakman. Ik kom met de ovenschaal, de thermometer, de juiste messen en een reeks kruiden. We proeven, finetunen, zweten uren in de keuken en dienen het fotogeniek op.

En dan staat er ineens iemand naast ons in de keuken. “Hee, wij hebben trouwens de cranberry’s geleverd voor in de saus. Ik noem jullie naam wel, maar ik prik even gratis een vorkje mee!”

Cranberry’s zijn heerlijk. En een waardevolle toevoeging. Maar ze zijn een klein onderdeel van een saus, die op zijn beurt weer bij een gerecht hoort, dat wij samen hebben bedacht, bereid en gepresenteerd.

Ik word regelmatig door interieurontwerpers samen met hun projectpartners ingehuurd om het visuele verhaal te vangen. Ik houd zelfs rekening met dieetwensen. Misschien willen ze hun cranberry’s in een saus met een takje tijm erop. Kleine aanpassingen? Geen probleem. Maar een compleet ander menu? Dat vraagt om een aparte boeking. Andere bereiding, nieuwe boodschappen, langere huur van de keuken. Je snapt het wel.

Willen je projectpartners ook mee-eten? Dan zijn ze van harte welkom. Weet je al dat een leverancier of merk ook de foto’s wil gebruiken van jullie gezamenlijke interieurproject? Laat het me weten, dan kunnen we het professioneel regelen. Zo blijft het gezellig aan tafel, mét waardering voor iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen.

Wil je weten hoe ik dat aanpak (en hoe je daarmee geld kunt besparen op interieurfotografie)? Bekijk dan mijn interieurfotografie FAQ of stuur me een bericht.

Je las een blogpost van Chiela van Meerwijk, interieurfotograaf & brandingspecialist. Wil je als interieurontwerper laten zien wat je in huis hebt met goed beeld, branding & strategie? Dan heb ik een mooi aanbod voor je:

  • interieurfotografie — om potentiële klanten te verleiden met schitterende foto’s van je werk;
  • brandingfotografie — voor een sterk, persoonlijk merk en klanten die beter bij je passen;
  • brandingtraject — als je van je bedrijf een merk wil maken die staat als een huis;
  • strategie — slimme modules die je helpen met een consistente en professionele online zichtbaarheid.

Meer over mij lezen, zodat je al een hoop weet voordat we gaan samenwerken? Ook goed!

Lees ook

Ik kijk ernaar uit om je te leren kennen