Het thuisgevoel van een interieurontwerp gezien door mijn lens

Als interieurfotograaf loop ik dagelijks door de mooiste interieurs, van modern tot eclectisch. En wat me dan echt raakt, is het vermogen van interieurontwerp om ons een gevoel van thuis te geven en daarmee ons mentale welzijn te beïnvloeden.

Hoewel ik geen interieurontwerper ben, wil ik in mijn werk laten zien hoe zorgvuldig gekozen kleuren, doordachte indelingen en de juiste verlichting kunnen bijdragen aan een gevoel van harmonie. Het gaat over het vastleggen van een emotie, een gevoel van welkom, een plaats waar we kunnen ontsnappen aan de hectiek van het leven.

Een technisch goede foto maken is onderdeel van mijn werk. Maar het is niet alleen een kwestie van het juiste licht en een perfect lijnenspel, maar vooral ook van het vastleggen van de emotie in een interieurfoto. Het verhaal. Daarom vind ik Funda foto’s vaak sfeerloos. Daar gaat het puur om de ruimte.

Als ontwerper streef je ernaar om een gevoel van rust en geborgenheid te creëren voor je klanten. Ik ga op zoek naar de nuances die dat gevoel uitdrukken – de subtiele textuur van een comfortabele fauteuil, die fijne leeshoek met een streepje zon, de uitnodigende warmte van aardse kleuren.

Ik geloof dat een goed ontworpen interieur niet alleen de fysieke ruimte verbetert, maar ook ons innerlijke welzijn. Het is een plek waar herinneringen worden gemaakt, waar we kunnen ontspannen en ons kunnen opladen. Waar alles een plekje heeft.

En dat gevoel, dat ongrijpbare gevoel van thuis, is wat ik vang in de foto’s die ik van jouw project maak. Zodat jouw droomklant, die naar de foto’s kijkt, aanvoelt dat jij degene bent die ze dat gevoel kan geven.

Je las een blogpost van Chiela van Meerwijk, interieurfotograaf & brandingspecialist. Wil je als interieurontwerper laten zien wat je in huis hebt met goed beeld, branding & strategie? Dan heb ik een mooi aanbod voor je:

  • interieurfotografie — om potentiële klanten te verleiden met schitterende foto’s van je werk;
  • brandingfotografie — voor een sterk, persoonlijk merk en klanten die beter bij je passen;
  • brandingtraject — als je van je bedrijf een merk wil maken die staat als een huis;
  • visuele strategie — als je jouw online imago wil verbeteren en moeitelozer zichtbaar zijn.

Meer over mij lezen, zodat je al een hoop weet voordat we gaan samenwerken? Ook goed!

Lees ook