Als jij een interieurontwerp bedenkt, besteedt je zorg en aandacht aan elk detail. Door een visuele merkidentiteit die net zo mooi is als jouw projecten, neemt je ideale klant je sneller serieus en zegt sneller JA tegen je. Daarnaast hoef je geen tijd meer te verliezen aan het nadenken over hoe je bedrijf promoot. Je merk staat als een huis.

Huisstijl voor Studio Casco
Je bedrijf bestaat alweer even en het loopt goed. Je krijgt steeds meer en leukere klanten, maar als ze om je website of visitekaartje vragen schaam je je een beetje. Deze passen niet meer bij wat je zou willen uitstralen.
Het is elke keer weer een struggle om te bepalen wat je op sociale media en je website wil delen, want het ziet er gewoon niet uit zoals je het zou willen. Qua kleuren en lay-out is het geen geheel, en qua foto’s ook niet. Dat wekt niet echt vertrouwen bij een potentiële klant.
Je weet dat je door te investeren verder gaat komen, maar je ziet er tegenop om bij allerlei partijen offertes op te vragen. Je laat het liever in één keer goed doen.
Wat is een huisstijl en wat levert het op?
Een huisstijl is een onderdeel van branding. Branding bestaat uit verschillende puzzelstukjes die samen het imago van je bedrijf bepalen. Niet alleen visueel, maar in alles wat je als bedrijf naar buiten brengt. Zo kun je de juiste mensen aantrekken.
Een goede branding begint bij een sterke visuele uitstraling – een huisstijl – waarmee je direct een verlangen kunt oproepen bij je doelgroep


In dit huisstijl traject ontwikkel ik samen met mijn team jouw visuele merkidentiteit. Het omvat je logo, je kleurenpalet, typografie en patronen, maar ook hoe je socials eruit zien en de sfeer en stijl van fotografie. Hiermee zetten we een sterke fundering neer waarop je jouw branding verder kunt uitbouwen.


Het traject duurt 3 maanden. Dit lijkt lang, maar dit heeft goede redenen.
1. Wij focussen ons op een lange termijn visie. Je investeert nu eenmalig in een duurzame huisstijl waar je lang mee vooruit kunt. Je hoeft niet over een of twee jaar weer iets nieuws te laten ontwerpen, omdat het snel is neergezet en toch niet zo goed bij je past.
2. Het is een proces. En een proces kost tijd en aandacht. We werken intensief met elkaar samen waarbij jij veel invloed hebt op de uitkomst.
3. We hebben diverse correctierondes waardoor we samen naar de beste uitkomst toe groeien.
Zo werken we samen
Ben je benieuwd hoe een huisstijl traject in zijn werk gaat? Dit zijn de stappen:
1. Je hebt een virtuele kennismaking met mij en de grafisch vormgever uit mijn team. We geven je huiswerk mee en stellen de data vast waarop we contact met elkaar hebben en wanneer er iets van jou verwacht wordt.
2. Er volgt een uitgebreide intake, waarbij jij opschrijft wie jij bent, wie je aan wil spreken en waar je met je bedrijf heen wil. Dat vormt de basis voor je nieuwe huisstijl en zorgt dat deze aansluit op wie jij bent en wat jij belangrijk vindt. Tussendoor houden we steeds contact over de stappen die gedaan zijn.
3. Na een aantal correctierondes is het zover! Je logo en de visuele elementen staan, en er is een ontwerp voor je website neergezet. Je ontvangt alle bestanden en het brand book.
4. We plannen een personal branding shoot in met spontane beelden van jou, waardoor jouw bedrijf een gezicht krijgt. Dit zien wij als onmisbaar voor een goede branding. De interieurshoot plannen we in wanneer jij de juiste projecten hebt uitgekozen / afgerond.
5. Je website gaat live! Je ontvangt een aantal video’s met uitleg. Zo kun je die op je gemak terugkijken wanneer je iets vergeet en maak je geen onnodige kosten voor wijzigingen.
Investering
- Logo, sublogo & patroon
- Kleurenpalet
- Typografie
- 1 ontwerp naar keuze
- Presentatieboek (invulbaar template)
- Stalenbox + sluitsticker ontwerp
- Website op maat inclusief basis seo
- Personal branding shoot
- Interieurfotografie van 1 afgerond project
- Brand gids inclusief begeleiding voor gebruik van elk element
Exclusief teksten schrijven, seo traject, hosting kosten, locatiehuur (wanneer gewenst) en reiskosten.


Dit leverde het huisstijl traject Annette op
Annette Kramer is het gezicht achter Weerd Binnenhuisadvies en Realisatie. Ze ontwerpt voornamelijk interieurs voor particulieren en is gespecialiseerd in keukens en badkamers. Ze vertelt hoe ze het huisstijl traject met ons heeft ervaren en wat het haar opleverde.


Het probleem
“Ik wilde de volgende stap zetten met mijn bedrijf en daar hoorde een professionelere website bij. Ik was van mening dat mijn toenmalige website niet overeen kwam met wat ik kan en wat ik wil laten zien. En ik werd niet gevonden via mijn site.”
Waarom was dat een probleem?
“Omdat ik mijn bedrijf niet goed onder de aandacht kon brengen en niet kon laten zien wat ik kan.”
Wanneer dacht je: nu ga ik hulp zoeken?
“De gedachtes “kan ik dat wel betalen?” of “heb ik dat er wel voor over?” kwamen bij mij steeds terug. Dat was voor mij eigenlijk het meest spannend. Ik was er namelijk wel van overtuigd dat het hele proces tot een mooi eindresultaat zou leiden. Toen je contact met mij opnam via Instagram heb je toch iets los gemaakt bij mij wat steeds meer vorm kreeg en concreter voor mij werd.”
Wat waren belangrijke criteria voor jouw keuze?
“Professionaliteit, specialisme en uitstraling”
Waarom koos je voor ons in plaats van de concurrent?
“Je Instagram sprak mij enorm aan. Ik ga meestal op mijn gevoel af en dat was meteen prima bij jou. Dat bleek later ook wel. Ik heb er lang over nagedacht omdat het voor mij toch een forse investering was maar ben van het principe uitgegaan dat soms de kosten voor de baten kunnen gaan.”
De oplossing
Hoe makkelijk of moeilijk was het proces van het traject?
“Dat was een zeer interessant traject, jullie hebben heel goed naar mij geluisterd en er iets uitgehaald dat helemaal bij mij past
Het was niet moeilijk omdat alles goed werd besproken en uitgelegd. De contacten waren zeer prettig.”
Wat vind je het fijnst aan het huisstijl traject? Waarom?
“Het fijne overleg omdat je dan samen tot een bepaald resultaat komt. Vooral om dan ook te zien wat het uiteindelijke resultaat is, daar ben ik best trots op.”
Hoe vond je de samenwerking gaan?
“Super!”
De resultaten
Wat heeft deze nieuwe visuele merkidentiteit voor Weerd gedaan en gebracht?
“Een frisse en professionele uitstraling waarmee ik zelfverzekerd aan de slag kan.”
Wat zou je graag anders zien aan het traject?
“Eigenlijk niets”
Heb je tips voor mede interieurontwerpers?
“Ja, vooral te overwegen om dit traject ook in te gaan. Het is zeer zeker aan te raden, met name als je je verder wilt ontwikkelen is een juiste huisstijl en website noodzakelijk.”

Visuele branding & fotografie voor Weerd Binnenhuisadvies



Wanneer is dit traject geschikt voor jou?
- Je bent uit de startfase en je bedrijf loopt goed, maar je wil verder professionaliseren
- Je durft in je bedrijf te investeren en weet dat je daardoor groeit
- Je bent klaar met onnodig veel tijd verliezen aan je socials en website en wil vol zelfvertrouwen achter jouw promotionele activiteiten staan
- Je weet dat je tijd moet maken om alles uit dit traject te halen, ook al heb je het druk