Waarom zou je een interieurfotograaf inschakelen?

Bedenk maar eens hoe jij zelf naar een magazine, reclame of een post op social media kijkt. Koop je een product omdat het bedrijf zichzelf aanprijst, of omdat de beelden je een kriebel in je buik geven en doen denken: wauw, dit wil ik?

Een goede interieurfotograaf zorgt dat de ruimte of het product op zo’n manier in beeld komt, dat alles er op zijn best uitkomt. Het standpunt en de lijnen moeten zó goed voelen, dat de kijker alleen nog maar oog heeft voor het mooie product of dienst die hier aangeprezen wordt. Eigenlijk is een interieurfotograaf een middel om jouw favoriete klant aan te trekken. De klant die verliefd is geworden op de presentatie van jouw werk en heel graag met je in zee wil gaan, om hetzelfde gevoel te krijgen als wat ze kregen toen ze je foto’s bekeken.

Mensen zijn gewend geraakt aan mooie foto’s. Deze zien ze dagelijks op Instagram, Pinterest en in tijdschriften voorbij komen. Net als een professioneel logo en een goed werkende website, is het dus vooral slim om in professionele foto’s te investeren. Deze investering krijg je namelijk altijd terug (beter betalende en leukere klanten).

Ieder heeft zo zijn vak, en vaak is het verschil tussen een zelfgemaakte foto en een professionele foto goed zichtbaar. Dit is zonde van de aangeprezen dienst, want mensen zullen denken dat deze net zo middelmatig is als de foto’s. Vaak zijn zelfgemaakte foto’s donker, er zit een kleurzweem in van blauw (buitenlicht) of geel (kunstlicht), de lijnen lopen niet recht en de foto is zo afgesneden dat niet alle belangrijke details zichtbaar zijn. Professionele foto’s worden daarom altijd nabewerkt, net als dat een chef-kok zijn rauwe ingrediënten klaarmaakt tot een perfect bord eten. Goede foto’s, met verstand van standpunten en zichtlijnen, zijn de basis. De nabewerking is de afwerking.

Hieronder zie je een voorbeeld van wat goede fotografie voor je bedrijf kan doen. Bij welke foto geloof je meer in de kennis en kunde van deze interieurarchitect? En waarom?

Deel deze post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *