Vier redenen om een interieurfotograaf in te schakelen

Een interieurfotograaf inschakelen? Foto’s van je interieur maak je toch gewoon lekker zelf? Deze beredenering kom ik nog veel te vaak tegen en uiteraard kan ik me hier niet in vinden. En na het lezen van deze vier redenen, weet ik zeker dat je het met me eens bent. 

Vier keer noodzakelijk: een interieufotograaf is onmisbaar


Bedenk eens hoe jij zelf naar een magazine, reclame of een post op social media kijkt? Koop je een product omdat het bedrijf zichzelf aanprijst, of omdat de beelden je een kriebel in je buik geven. Alleen al het zien van een foto wekt je interesse. En dat is precies wat je met interieurfotografie ook bereikt.

1. Een goede interieurfotograaf kiest de juiste hoek  

Een goede interieurfotograaf zorgt dat de ruimte of het product op zo’n manier in beeld komt, dat alles er op zijn best uitkomt. Het standpunt en de lijnen moeten zó goed voelen, dat de kijker alleen nog maar oog heeft voor het mooie product of dienst die hier aangeprezen wordt.

2. Van goede interieurfoto’s wordt je ideale klant enthousiast 

Een goede interieurfotograaf is een perfecte manier om jouw favoriete klant aan te trekken. De klant zal verliefd worden op de presentatie van jouw werk en heel graag met je in zee gaan, om hetzelfde gevoel te krijgen als wat ze kregen toen ze je foto’s bekeken.

3. Je moet je best doen om erbovenuit te stijgen

Mensen zijn gewend geraakt aan mooie foto’s. Deze zien ze dagelijks op Instagram, Pinterest en in tijdschriften voorbij komen. Net als een professioneel logo en een goed werkende website, is het dus ook heel verstandig om in professionele foto’s te investeren. Deze investering krijg je namelijk altijd terug (door middel van beter betalende en leukere klanten).

4. Interieurfotograaf zijn is een vak 

Ieder heeft zo zijn eigen expertise en vaak is het verschil tussen een zelfgemaakte foto en een professionele foto goed zichtbaar. Dit is zonde van de aangeprezen dienst. Je wil voorkomen dat mensen denken dat jouw werk net zo middelmatig is als de foto’s. Vaak zijn zelfgemaakte foto’s donker, zit er een kleurzweem in van blauw (buitenlicht) of geel (kunstlicht), lopen de lijnen niet recht en is de foto zo afgesneden dat niet alle belangrijke details zichtbaar zijn. Professionele foto’s worden  altijd nabewerkt, net als dat een chef-kok zijn rauwe ingrediënten klaarmaakt tot een perfect bord eten. Goede foto’s, met verstand van standpunten en zichtlijnen, zijn de basis. De nabewerking is de afwerking.

Hieronder zie je een voorbeeld van wat goede fotografie voor je bedrijf kan doen. Bij welke foto geloof je meer in de kennis en kunde van deze interieurarchitect? En waarom?

Het inschakelen van een interieurfotograaf is dus ontzettend belangrijk en een enorme aanwinst voor de uitstraling van jouw project.

Wil je meer weten over interieurfotografie? Ik drink graag een online kopje koffie met je! 

Je las een blogpost van Chiela van Meerwijk, interieurfotograaf & brandingspecialist. Wil je als interieurontwerper laten zien wat je in huis hebt met goed beeld, branding & strategie? Dan heb ik een mooi aanbod voor je:

  • interieurfotografie — om potentiële klanten te verleiden met schitterende foto’s van je werk;
  • brandingfotografie — voor een sterk, persoonlijk merk en klanten die beter bij je passen;
  • brandingtraject — als je van je bedrijf een merk wil maken die staat als een huis;
  • visuele strategie — als je jouw online imago wil verbeteren en moeitelozer zichtbaar zijn.

Meer over mij lezen, zodat je al een hoop weet voordat we gaan samenwerken? Ook goed!

Lees ook