Waarom enkel mooie foto’s je zichtbaarheid of verkoop niet vergroten

Anne van Leent van ROOM. the agency en ik schreven een gastblog voor elkaar. Hierin gaan we dieper in op het inzetten van visuele branding en marketing als interieurondernemer. Anne haar visie lees je in haar gastblog hieronder.

 

Zichtbaar zijn online is de laatste jaren niet meer weg te denken. We doen er alles voor om onszelf online op de juiste manier zichtbaar te laten zijn. Dit kan natuurlijk heel goed door middel van mooie beelden. Maar als je enkel mooie beelden plaatst zonder plan, dan zal het enkel blij mooie beelden blijven. En daar kunnen we onze boodschappen niet van betalen.

Zonder branding ben je nergens

Het is enorm belangrijk om tijd en aandacht te besteden aan je visuele zichtbaarheid, een onderdeel van branding. Branding zorgt er voor dat je jouw bedrijfswaarden en kijk op de interieurbranche op een onderscheidende manier naar buiten brengt. Het straalt uit wie jij als bedrijf bent, waar je voor staat, in alles wat jij als bedrijf aan de wereld laat zien. Zonder duidelijke branding ben je nergens. Helemaal niet als je de ambitie hebt om groot te worden, doelen te bereiken en hier hard voor te werken.

Want als je geen eenheid hebt in je branding en je visuele identiteit, hoe ga je dan online herkenbaarheid creëren?

Branding en marketing gaan hand-in-hand

Als we denken aan online zichtbaarheid dan denken we al snel aan Instagram, Pinterest, advertenties op Instagram en Facebook en een website. Dé plekken waar jij (visueel) kunt laten zien wie je bent. Maar hier komt ook marketing bij om de hoek. De social media platformen en website an sich zijn namelijk onderdeel van jouw online marketing. Ze zijn als het ware het online reclamebord waarmee jij potentiële klanten wilt laten zien dat je er bent.

Kun jij je voorstellen hoeveel ‘impact’ je maakt als je gaat adverteren op Instagram en Facebook, zónder een duidelijke huisstijl en herkenbare branding? Wanneer je ‘even snel’ iets in elkaar flanst in Canva? Wat je dan mist is onderscheidend vermogen, een directe vertaling van jouw bedrijfswaarden én een sterke positionering. Elementen die je nodig gaat hebben om je concullega’s (concurrenten) de baas te zijn en blijven én bovendien om in de smaak te vallen bij jouw potentiële klant.

Laat jezelf zien op een manier die bij jouw klant past!

Het is ontzettend verleidelijk om te gaan denken wat jij goed, mooi en leuk vindt. Maar dat is uiteindelijk niet de fundering die je helpt om je bedrijf uit te bouwen. Het is veel belangrijker om te kijken naar wat jouw ideale klant wilt. Wat wilt hij/zij zien? Wat wilt hij/zij horen, lezen, weten? Dit gaat overigens in verschillende fases. Deze verschillende fases wordt ook wel de klantreis genoemd. Een ‘reis’ die iemand aflegt van het moment dat ze jouw mooie (en unieke) beelden op Instagram zien, tot het moment dat ze je klant zijn.

Je kunt dus foto’s delen die jij mooi vindt en social media inzetten op een manier die jij makkelijk/leuk vindt. Maar ben je dan social media aan het gebruiken, om het maar te gebruiken? Of draagt het bij aan je gehele bedrijf, uitstraling en waar je voor staat?

Je bedrijf laten groeien gaat niet vanzelf

Als je ambitieus bent, wil je graag vooruit. Je wilt meer realiseren, meer behalen dan je nu al doet. En dat is mooi! Heel mooi zelf! Ik geloof er dan ook in dat het voor iedereen realiseerbaar is, mits je dit op de juiste manier aanpakt. Want je bedrijf laten groeien, dat gaat niet vanzelf. Daar heb je een passend plan voor nodig. Visueel, tekstueel, online en offline. Hoe meer alles op elkaar aansluit en klopt, hoe beter het vóór je kan gaan werken. Door je klantreis in kaart te brengen, te kijken wat jij visueel wilt uitstralen (zodat het 1-op-1 overkomt met wie jij als persoon bent) en de juiste beslissing te nemen in marketingkanalen (Instagram, Pinterest, Google vindbaarheid, email etc.). Heb je aan al die elementen gedacht? Heb je de juiste kennis en expertise om dit ook op de goede manier uit te voeren? Dan zal je bedrijf gaan groeien! En zal je bedrijf uitstralen wie jij als persoon bent.

 

Mijn naam is Anne van Leent, founder en online marketing strateeg bij ROOM. the agency. Samen met een team van freelance experts helpen wij ambitieuze interieurondernemers bij het waarmaken van hun dromen. De interieurondernemers die diep van binnen voélen dat er meer mogelijk is, maar die niet de tijd en kennis hebben om dit op de juiste manier uit te voeren. Samen maken we een passende marketing strategie en brengen we de klantreis in kaart. Dan beslissen we op basis daarvan welke marketing tools het meest interessant zijn om in te zetten. En tot nu toe is bewezen dat een marketingstrategie succesvoller is wanneer de branding en visuele uitstraling klopt. Op die manier wordt de uitvoering ijzersterk en kun jij je dromen werkelijkheid laten worden!

Mocht je benieuwd zijn wat marketing voor al jouw dromen en ambities kan betekenen? Volg ons dan op Instagram @room.theagency of vraag een gratis kennismaking aan en dan kijken we samen wat voor jou de beste manier gaat zijn!

Copyright © 2019-2021 Chiela. / Algemene voorwaarden | Privacyverklaring
Website & brand design door Charlotte Hedley & Chiela.
Alle foto’s zijn eigendom van Chiela. en mogen niet gebruikt worden zonder toestemming.

Copyright © 2019-2022 Chiela.
Algemene voorwaarden / Privacyverklaring
Website & brand design door Charlotte Hedley & Chiela. Alle foto’s zijn eigendom van Chiela. en mogen niet gebruikt worden zonder toestemming.
error: Het is niet toegestaan om teksten of foto\'s van mij te kopiëren.