Goede fotografie is de kers op de taart van jouw werk. Het laat zien dat je geen genoegen neemt met middelmatigheid en dat je bereid bent te investeren in jouw bedrijf. Je zult zien dat potentiële klanten instinctief aanvoelen wanneer foto’s het gewoon net-niet zijn. Ze zijn namelijk gewend aan mooie beelden, zeker als ze interieurinspiratie zoeken voor hun huis.
Wanneer jouw ontwerpen professioneel worden vastgelegd, straal jij ook direct meer professionaliteit uit. Het laat zien dat jouw studio een hoge standaard hanteert en dat je toegewijd bent aan kwaliteit. Daarnaast laat het zien dat je esthetiek en eenheid belangrijk vindt. Als al het marketingmateriaal binnen jouw bedrijf klopt, dan geef je de kijker ook het vertrouwen dat je dit ook kunt bereiken binnen een interieur.
Het is belangrijk om te onthouden dat de kwaliteit van de foto’s niet alleen bepaalt hoe jouw werk wordt gepresenteerd, maar ook hoe jouw bedrijf wordt gepositioneerd. Ik heb een blog geschreven over hoe je kunt bepalen wie je aan wil trekken met de interieurfoto’s die je deelt. Deze lees je hier.
Wat doet goede interieurfotografie voor je bedrijf?
Om te beginnen geeft het potentiële klanten een kijkje in jouw ontwerpstijl en laat hen zien wat je kunt bereiken met een goed interieurontwerp. Maar het doet meer dan dat. Het laat zien dat je een professional bent en je werk serieus neemt. Het kan ook een mogelijkheid zijn om je ontwerpen aan een breder publiek te laten zien, bijvoorbeeld door sociale media in te zetten of door middel van een publicatie.
Wil je jouw werk gepubliceerd zien? Lees hier meer over een publicatie via Chiela.
Daarnaast kun je goede fotografie ook inzetten om bestaande klanten te helpen of tevreden te houden. Je kunt voorbeelden laten zien van bepaalde keuzes of maatwerk bij een andere klant in het ontwerpproces met je huidige klant. En wanneer je na de oplevering van een project vraagt of er professionele foto’s gemaakt mogen worden, laat je aan jouw klanten zien dat je trots bent op het werk dat je hebt geleverd. Dit kan zorgen voor meer positieve mond-tot-mondreclame.
Dus, interieurontwerper, laat de professional het fotografiewerk doen. Het is de investering meer dan waard 😉